X
web design
سایت همسر یابی شیدایی

سایت همسر یابی شیدایی
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا

تغذیه دوران بارداری ماه به ماه

مهمترین نکته درتغذیه خانم های باردار،حامله(تغذیة الحوامل)غذاهای خون سازاست چون ازماه چهارم نیزقرص های آهن حاوی ب12برای آنها تجویزمیشود و گاه بعلت پوست پوست شدن لبهاو..B6برای آنهاتجویزمیشود.داروهامضرهستند

استفاده ازخوراکی سازگارباطبع بخصوص اگرطبع سردهستیم خوراکی گرم وخشک وایام بارداری بیشترگرم وتر،استفاده ازخوراکی های کلسیم دار درشب خونساز هستندآب طلا یون آهن داردوتنظیم کننده فشاراست.

کتاب ریحانه بهشتی سیماخانم،برای ماه های دوره غذاهائی یادآوری کرده که دقیقا کم خونی را درمان میکند:


دوران بارداری چه بخوریم


ماه اول: ماه آغاز فعالیت قلب
روزی 2عدد خرما(گرم و خشک)،جمعه ها انار (سرد و تر)

انارخون ساز وزیبا کننده جنین و خرما نیز قند طبیعی داردکه سوخت مغز است وبه تعبیر پیامبر درخانه ای که خرما نباشد اهل آن گرسنه اند. خرما سوخت طبیعی مغزاست پس مواد مورد نیاز بدن را تأمین میکند.

اگر در فصلی بودیم که انارنبود غذاهای خون سازدیگر بایداستفاده شود مانندلبنیات درشب مثل شیرباخرما وپنیرباگردو،نخود،انجیر، ومغزها بصورت خام ،باقلا(سرد و تر)که باید با گردویاخرما استفاده کرد و سبزی مصرف شود تا هم خون تازه برویاند و هم ازیبوست پیشگیری نماید.غذاهای فیبردار از یبوست پیشگیری می نماید دفع مناسب ازارکان سلامتی است.


ماه دوم: چهره
روزی 2عددبادام(گرم و تر)

بادام منبع کلسیم است وبهتراست پودر شده و باشربت عسل معجون شود و میل شود میزان کلسیم سازی آن که مغز استخوان را پر میکند و مغز استخوان خون تازه تولید میکندبالا می باشد


ماه سوم:ماه تارهای صوتی واعضاء حسی
گندم(گرم و تر)،شیر(سرد و تر)،گوشت نر(گرم و تر)،سیب(گرم وخشگ)

گندم ویتامین ای دارد و بصورت جوانه یاحلیم(گوشت باگندم پخته میشود)استفاده میشود ویتامین ای در زیبائی مؤثر است .گوشت در صورتیکه نر باشد وکباب هم بشود بالاترین خون سازی و ویتامین ب را دارد.سیب درختی وغذاهای گرم سبب بالارفتن حرارت معده ودرنتیجه هضم غذا و از طرفی کاهش تهوع ناشی ازویارو…میشوند.شیر در صورتیکه شبها با عسل یا خرما استفاده شود متعادل میگردد و کلسیم سازاست

شام گوشت یا شیر و صبحانه کره محلی ، جگر، عسل ، تخم مرغ غذاهای صرفاحاوی ویتامین ب 12 می باشند.


ماه چهارم: رویش مو
سیب درختی شیرین،انار،عسل ،هرروز2عددانجیر(گرم وخشگ)،همه ناشتا

انجیر(والتین والزیتون)کلسیم بالادارد،درنتیجه خون سازاست دانشمندان تأکیدبرمصرف انجیرهمراه بایک قاشق روغن زیتون بعلت نرم شدن رگهادارند.باضافه اینکه راحترین ودردست ترین موادطبیعی قندی بعدازخرماوعسل است.186میلی گرم کلسیم در100گرم دارد وگرم کننده معده است.

ماه پنجم: حرکت
هرروزصبح خرما وهرروزصبح یک تخم مرغ صبح ناشتا

تخم مرغ بالاترین ویتامین ب را دارد و داروی اعصاب محسوب میشود ب12دارد

ماه ششم: عضلات،نیرومندشدن،رویش ابروها و بینی
پس ازصرف صبحانه انجیروزیتون

زیتون اعصاب راتقویت میکندوبرای ماه آینده که ماه آغازفعالیت اعصاب است ضروری است.

ماه هفتم: اعصاب
هرروزیک انار صبح ناشتا وهر روزنیز بادام استفاده شود

اگرفصل تابستان بودبه خوردن حربزه(گرم وتر)تأکیدشده درفرهنگ بارداری دراسلام- همچنین به خوردن به دراین ماه تأکیدشده ودراحادیث است که کودک رازیبامیکندهمچنین که کدومسمائی وحلوائی کودک راخوش خلق میکنداینهادراین ماه بایداستفاده شوددرصورت فصلش تادرماه اتی که ماه زیبائی نوزاد وجنین است بدن مادرکمبودنداشته باشد.

ماه هشتم: زیبائی
عسل – سرکه سیب هفته ای یک مرتبه- انارشیرین صبح

عسل 9ویتامین داردودرزیبائی جنین وبدن مادروصاف شدن پوست بخصوص صورت وکاهش اضافه وزن فیزیولوژیک مؤثراست

سرکه گرم است وحرارت بدن رابالامییرد ومقوم اعصاب است.

باتوجه به عدم اطمینان به سرکه های موجود دربازارچون ممکن حاوی موادشیمیائی باشند لیموترش تازه شایدجهت تصفیه خون جایگزین مناسبی باشد اماسردوتراست که باید باشربت عسل نوشید

ماه نهم:تولد
کباب گوشت شتربرای افرادطبع سردوتر،وکباب گوشت نربرای افرادسردوخشک،کباب ماهی برای طبع دموی وگوشت شترتاسردی وخشگی آنرامیزان نماید.

خرما باشیردرشب

تغذیه دوران بارداری ماه به ماه,تغذیه دوران بارداری,دوران بارداری

تغذیه دوران بارداری اسلامی
پیغمبرصل الله علیه وآله: اطعموا المرئة فی شهرها الذی تلد فیه التمر«به زنی که ماه آخر وضع حمل اواست خرما (التمر) بدهید »

درمجموع ازاحادیث میتوان استنباط نمودکه غذاهای زنان حامله خونسازوکلسیم دار+غذاهای گرم وتراست که محیط رحم رامرطوب نگه دارندوکودک راخوش خلق وزیبانمایند.

گوشت نر- لوبیاها- جگر- کنجدازغذاهای گرم ترهستند

گلابی– انگور( که غذای دوره بارداری حضرت مریم ذکرشده در قرآن ) به – گیلاس ازمیوه های گرم و تر اند

شلغم ، لبو، قنبید ، کدوحلوائی ومسمائی نیزگرم و تر هستند

سبزی ومیوه ها وکره محلی وروغن زیتون برای پیش گیری ازیبوست افرادسوداوی دردوره حاملگی ضروری است.

سیب درختی رادرفرپخته ومیل شودنیزضدیبوست (خشگی مجاز)است.

پرهیزازغذاهای حاوی موادشیمیائی وامواج الکترومغناطیسی والکتروشیمیائی مانندامواج ماکروفر،لامپهای بزرگ کم مصرف ،گذاشتن موبایل نزدیک خودحین استراحت وآلودگی زیادهواوآلودگی صوتی لازم می باشند.

یکی ازویتامین هائی که ازابتدای دوره بارداری برای خانم هاتجویزمیشوفولیکداسید است فولیک اسیدیکی ازویتامین های گروه ب است


منابع غذائی فولیک اسید (ویتامین ب 9):خرما – تخم مرغ محلی بخصوص زرده اش – جگر – کلم ها – سبزی ها بخصوص برگ دار – اسفناج – کاهو – بامیه – نخود زرد – لوبیاها – گندم خیس داده شده – مرغ خانگی یا مرغ شرکت سبز(داغ یا کباب شده ) – نان سبوس دار مثل بربری وسنگک – قارچ – شب ها شیر- پنیر

خبرگزاری ها20فروردین 88مصرف زیاد فولیک اسید راخطرناک اعلام کردند

پژوهشگران هشدار دادند: هرچند مصرف فولیک اسید بسیار مفید است و مخصوصا برای زنان توصیه می‌شود اما باید توجه داشت که این ماده نیز اثرات مثبت و منفی را باهم دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که فولیک اسید خطر ابتلا به سرطان و نواقص مادرزادی را کاهش می‌دهد اما محققان آمریکایی هشدار دادند که این ماده درعین حال نیز می‌تواند باعث افزایش رشد تومورهای پیش سرطانی و سرطانی شود. محققان دریافته‌اند که فولیک اسید در واقع ویتامین 4B ساخت انسان است و این ویتامین در پیشگیری از نواقص عصبی مادرزادی و نیز سرطان روده و راست روده مفید است، اما آنها در عین حال هشدار دادند در کشورهایی که آرد سفید آنها با فولیک اسید، غنی سازی می‌شود مصرف اضافی این ویتامین در قالب قرص‌های مکمل خطرناک است و می‌تواند عوارض جانبی نامطلوبی را برای بدن در پی داشته باشد. برای مثال در افرادی که حامل تومورهای پیش سرطانی هستند افزایش مقدار فولیک اسید بیش از حد نیاز و طبیعی، خطر بروز و رشد سرطان را تشدید می‌کند.





تعداد بازدید 47 ،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 14 آبان 1394 توسط شیدایی

راد‌یوگرافی د‌ر د‌وران بارد‌اری چه خطراتی د‌ارد‌؟

ماه‌هاي بارد‌اری د‌وراني است که ماد‌ران مراقبند‌ تا مباد‌ا د‌ارويي مصرف كنند‌ كه سلامت خود‌ و جنين‌شان را تهد‌يد‌ كند‌ و عواقب جبران ناشد‌ني براي آنها به همراه د‌اشته باشد‌. اين حساسيت د‌رباره تجربه انواع راد‌يولوژي و تصويربرد‌اري با اشعه ايكس نيز صاد‌ق است. بسياري از ماد‌ران جوان كه نخستين بارد‌اري‌شان را تجربه مي‌كنند‌ نمی‌د‌انند‌ اگر د‌ر این د‌وران نیاز به راد‌یوگرافی و تصويربرد‌اري پید‌ا کنند‌، چه باید‌ بکنند‌؟ آنها نمي‌د‌انند‌ چطور بر د‌و‌د‌لی و شک‌شان برای انجام آن غلبه کنند‌!از آنجا که راد‌یولوژي انواع مختلفي د‌ارد‌ و د‌اروهایی نیز برای انجام آن حين يا قبل از تصويربرد‌اري توسط فرد‌ مصرف مي‌شود‌، بهتر است آگاهی لازم د‌رباره عوارض راد‌يولوژي و زمان مناسب و نحوه انجام آن وجود‌ د‌اشته باشد‌ تا میزان ریسک صد‌مه به جنین به پایین‌ترین حد‌ خود‌ برسد‌. د‌كتر نسرین زارع‌پور، متخصص زنان و علی‌طریقت‌نیا، کارشناس راد‌یولوژی د‌راين‌باره توضيحاتي را با شما د‌ر ميان مي‌گذارند‌.

د‌ر اين شرايط جاي نگراني نيست
د‌ر سونوگرافی‌های تشخیصی از انتقال امواج صوتی با فرکانس‌های مشخص استفاد‌ه می‌شود‌. سونوگرافی شکلی از پرتوتابی است که سبب انتقال انرژی می‌شود‌ و د‌ر شد‌ت‌های بسیار بالا احتمال آسیب‌د‌ید‌گی بافت‌های انسان د‌ر اثر حرارت وجود‌ د‌ارد‌. با وجود‌ این د‌ر محد‌ود‌ه کم‌شد‌ت تصویربرد‌اری سونوگرافی، استفاد‌ه از این روش، هیچ‌گونه خطر جنینی به اثبات نرسید‌ه است ولی د‌ر سونوگرافی‌های د‌اپلر و رنگی از شد‌ت‌های بالاتر انرژی استفاد‌ه می‌شود‌. با وجود‌ این د‌ر این موارد‌ نیز د‌ر صورت استفاد‌ه از پالس‌های کم‌شد‌ت، هیچ گونه اثر جنینی رخ نمی‌د‌هد‌.

تجهیزات سونوگرافی باید‌ مجهز به نمایشگر وید‌ئویی میزان انرژی باشد‌ تا از استاند‌ارد‌های تعیین شد‌ه فراتر نرود‌. د‌ر اين موقعيت و به شرط رعايت استاند‌ارد‌هاي لازم خطري جنين را تهد‌يد‌ نمي‌كند‌. اگر این شاخص‌ها کمتر از محد‌ود‌ه خطر باشد‌ هیچ‌گونه آسیبی د‌ر پی نخواهد‌ د‌اشت. با این حال منطقی به نظر می‌رسد‌ از سونوگرافی فقط د‌ر موارد‌ ضروری مورد‌ تجویز پزشک استفاد‌ه شود‌.

بیشتر روش‌ها بی‌خطرند‌
روش‌های تصویربرد‌اری که د‌ر د‌وران بارد‌اری به عنوان اقد‌امات کمکی برای تشخیص و د‌رمان مورد‌ استفاد‌ه قرار می‌گیرند‌، شامل سونوگرافی و راد‌یوگرافی هستند‌ که میان این روش‌ها راد‌یوگرافی بیشترین نگرانی را به همراه د‌ارد‌. برخی از این اقد‌امات قبل از تشخیص مراحل نخست بارد‌اری انجام می‌شود‌ ولی خوشبختانه اکثر روش‌های راد‌یوگرافیک تشخیصی با خطر همراه نیستند‌.

آثار قطعی و تصاد‌فی اشعه
تماس با اشعه ایکس ممکن است د‌ر اثر ایجاد‌ اضطراب د‌ر بیمار یا پزشک، سبب سقط د‌رمانی بی‌مورد‌ شود‌ و ربطی به اشعه ند‌ارد‌. آثار بیولوژیک اشعه ایکس د‌ر اثر نوعی واکنش الکتروشیمیایی به وجود‌ می‌آید‌ که ممکن است سبب آسیب بافتی شود‌. اشعه د‌ر د‌وزهای زیاد‌ می‌تواند‌ سبب مشکلات ژنتیک و خطرهای تولید‌مثل د‌ر جنین شود‌ که یکسری از آنها آثار قطعی هستند‌ که ممکن است موجب ناهنجاری‌های ماد‌رزاد‌ی، محد‌ود‌یت رشد‌ جنین، عقب‌ماند‌گی ذهنی و سقط شوند‌ و د‌یگری آثار تصاد‌فی است که ممکن است سبب بیماری‌های ژنتیک و سرطان‌زایی شوند‌.

د‌وز اشعه را چه چيز مشخص مي‌كند‌
هنگام محاسبه د‌وز پرتوهای اشعه ایکس باید‌ عوامل متعد‌د‌ی د‌ر نظر گرفته شوند‌ از جمله نوع بررسی تشخیصی، نوع و عمر د‌ستگاه، فاصله عضو هد‌ف از منبع اشعه، ضخامت عضوی از بد‌ن که اشعه از آن عبور می‌کند‌ و روش یا تکنیک مورد‌ استفاد‌ه برای مطالعه. د‌ر بررسی، آن د‌سته از اعضای بد‌ن ماد‌ر که بیشترین فاصله را از رحم د‌ارند‌ مانند‌ سر، د‌وز بسیار اند‌کی به جنین می‌رسد‌. هنگامی که می‌خواهیم د‌ر مورد‌ د‌وز راد‌یاسیون د‌ر یک مورد‌ خاص تصمیم‌گیری کنیم، باید‌ از مشاوره با متخصص فیزیک پزشکی بهره بگیریم.

راد‌يولوژي كد‌ام عضو پرخطر است
د‌ر د‌وران بارد‌اری راد‌یوگرافی قفسه سینه رایج‌ترین مطالعه محسوب می‌شود‌ که د‌ر موارد‌ استفاد‌ه از آن، تماس جنین با اشعه بسیار اند‌ک است ولی راد‌یوگرافی شکم با د‌وز بالاتری همراه است چون جنین مستقیما د‌ر معرض تابش قرار می‌گیرد‌. د‌ر عکس‌های رنگی کلیه چون تعد‌اد‌ زیاد‌ی عکس گرفته می‌شود‌ د‌وز بالایی از اشعه به جنین وارد‌ می‌شود‌. د‌ر اکثر راد‌یوگرافی‌هایی که د‌ر پی تصاد‌فات و ضربه استفاد‌ه می‌شوند‌ مانند‌ اند‌ام‌ها، جمجمه و د‌ند‌ه‌ها، د‌وز اند‌کی از اشعه به جنین می‌رسد‌ چون فاصله زیاد‌ی از جنین د‌ارد‌. مطالعات نشان می‌د‌هد‌ که بیشترین افزایش خطر عقب‌ماند‌گی ذهنی شد‌ید‌ مربوط به تماس با اشعه د‌ر هفته‌های 8 تا 15 است. د‌ر جنین انسان که سن آن کمتر از 8 هفته یا بیش از 25 هفته است، د‌ر د‌وزهای بالاتراشعه هم، افزایش ثابت شد‌ه عقب‌ماند‌گی ذهنی د‌ید‌ه نشد‌ه است.

اگر بعد‌ از راد‌یوگرافی متوجه شد‌ید‌ بارد‌اريد‌...
اگر بعد‌ از انجام راد‌یوگرافی فرد‌ی متوجه بارد‌اری‌اش شود‌، نباید‌ کار خاصی انجام د‌هد‌. اگر ماد‌ری همچنان نگران سلامت جنین خود‌ است و حتی به سقط جنین فکر می‌کند‌ باید‌ از پزشک متخصص بخواهد‌ مقد‌ار اشعه تابید‌ه شد‌ه را مشخص کند‌. بهتر است بیشتر از 5 واحد‌ اشعه به بد‌ن ماد‌ر تاباند‌ه نشود‌ و د‌ر بیشتر موارد‌ میزان اشعه کمتر از این مقد‌ار است.

قانون 10 روز کد‌ام است؟
علی‌طریقت‌نیا، کارشناس راد‌یولوژی: قانونی د‌ر راد‌یولوژی د‌ر مورد‌ زنان بارد‌ار مطرح است که به آن «قانون 10 روز» گفته می‌شود‌. منظور از این قانون جلوگیری از تابش اشعه به جنینی است که تازه تشکیل شد‌ه باشد‌ و د‌ر زنانی مطرح می‌شود‌ که د‌ر سن باروری بود‌ه و به هیچ‌وجه از روش‌های ضد‌بارد‌اری استفاد‌ه نمی‌کنند‌. این قانون از نظر زمان‌بند‌ی شامل روزهايي است كه پس از تخمك‌گذاري پيش مي‌آيد‌. به عنوان مثال اگر خانمي سيكل 28 روزه د‌اشته باشد‌ چون تخمك‌گذاري او به طور معمول د‌ر روزهاي 2±14 انجام مي‌شود‌، اعتقاد‌ براین است که 14 روز اول بارد‌اری بهترين زمان براي تهيه راد‌يوگرافي‌هاي غيراورژانسي از ناحيه لگن و شكم بیمار بارد‌ار است. د‌ر افراد‌ با سيكل 30روزه يا 26 روزه زمان تخمك‌گذاري متغير بود‌ه و زمان تخمک‌گذاری این افراد‌ به ترتیب2± 15 ،2 ± 13 است. به طور كلي از شروع عاد‌ت ماهانه تا 10 روز بعد‌ مي‌توان با خيال راحت راد‌يوگرافي کرد‌ كه به قانون 10 روز مشهور است.

قانون 28 روز چه می‌گوید‌؟
د‌ر حال حاضر قانون 28 روز جایگزین قانون 10 روز شد‌ه است. طبق این قانون، از شروع عاد‌ت ماهانه تا 28 روز می‌توان تابش‌گیری انجام د‌اد‌ که د‌ر راستای قانون همه یا هیچ است. به این معنی که د‌ر این مقطع تابش‌گیری یا باعث مرگ جنین یا زند‌ه ماند‌ن آن بد‌ون هیچ آسیبی می‌شود‌.

این موارد‌ را رعایت کنید‌
* د‌ر صورت اصرار پزشک مبنی بر انجام راد‌یوگرافی یا اورژانسي بود‌ن ضمن اطلاع به پزشک مربوطه، حد‌اکثر مراقبت و محفاظت بیمار د‌ر برابر اشعه باید‌ به عمل آید‌.


* از جمله موارد‌ حفاظتی که باید‌ به آن توجه د‌اشت این است که راد‌یوگرافی از بیمار د‌ر10 روز اول قاعد‌گی انجام شود‌.


* از پوشش سربي تا آنجا که برای تصویر اختلال ایجاد‌ نکند‌، استفاد‌ه شود‌ و با پرتو محد‌ود‌ و افزایش فاصله تیوب انجام شود‌.


* از پزشک بخواهید‌ حتی‌الامکان از روش‌های د‌یگر تصویربرد‌اری که بد‌ون اشعه ایکس است، استفاد‌ه کند‌.


* د‌ر صورت بارد‌اری حتما عبارت « lmp» را روی برگه د‌رخواست راد‌یولوژی ذکر کنید‌.





تعداد بازدید 56 ،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 14 آبان 1394 توسط شیدایی

اگرهای ممنوع در زندگی مشترک

روزی به خودمان می آییم و می بینیم دو نفر غریبه هستیم که با هم زندگی می کنیم و فرزندان و خانه ی مشترک داریم، همین!

خیلی از ما فکر می کنیم که زندگی مشترک خوبی داریم، سال ها می گذرد و با خطاهای زیرپوستی و نه چندان مشهود که به چشم مان نمی آید ، کم کم مانند یک موریانه که پایه های میزی را می خورد ، پایه های زندگی مشترکمان را از بین می بریم. روزی به خودمان می آییم و می بینیم دو نفر غریبه هستیم که با هم زندگی می کنیم و فرزندان و خانه ی مشترک داریم، همین! پس باید قبل از آنکه دیر شود به چند « اگر» کوچک در زندگی و رفتار خود توجه کنید و در صورت مشاهده ی آنها خیلی زود و اورژانسی در جهت رفعش اقدام کنید.

اگر در خانه به خود نمی رسید...
چه بخواهید چه نخواهید، همسر شما همیشه به ظاهرتان توجه می کند و آراستگی شما برایش مهم است. هیچ زحمتی ندارد که سعی کنید کمی برای همسرتان به ظاهر خود برسید، حتی یک تغییر کوچک در ظاهرتان می تواند اثر زیادی در زندگی شما داشته باشد.

اگر بیشتر زمان شما صرف کار می شود...
اینکه به کارتان اهمیت دهید یا گاهی به سراغ تفریح های مورد علاقه تان بروید، اصلا بد نیست ولی هیچ گاه فراموش نکنید که اولویت اول شما در زندگی، همسر و زندگی مشترکتان است. به طور حتم همسر شما دوست ندارد فکر کند که در زندگی شما نقشی ثانوی و نه چندان مهم دارد.

اگر احساسات خود را بروز نمی دهید...
عشق مثل گلی است که باید هر روز به آن رسیدگی شود. کوچک ترین محبت و عاطفه ای که شما هر روز به هم ابراز کنید، صمیمیت و عشق شما را زنده نگه می دارد؛ اما متاسفانه بسیاری از زوجین این مسئله را فراموش می کنند. باور کنید کارهای خیلی ساده می تواند بسیار موثر باشد؛ مثلا هنگامی که در آشپزخانه هستید از او بپرسید چیزی احتیاج ندارد یا او را با کادوهای کوچک غافلگیر کنید (اصلا لازم نیست کادو ها گرانقیمت باشد)، وقتی برای شما کاری انجام می دهد از او تشکر کنید (اصلا مهم نیست آن کار بزرگ باشد یا کوچک). باید بدانید این کارهای محبت آمیز فقط مخصوص دوران شروع زندگی نیست و حتی می توان گفت اهمیت آن ها برای ادامه زندگی مشترک بیشتر هم هست.

اگر عادت دارید مدام انتقاد کنید...
اگر به خودتان اجازه دهید که مدام از همسرتان انتقاد کنید به مرور به خوشبختی تان خدشه وارد می کنید. شاید شما با خود فکر کنید که همه انتقاد هایتان منصفانه است اما، وقتی این روند را ادامه دهید حرف هایتان به غر و نق تبدیل می شود و در نتیجه ممکن است هر ۲ نفر شما را عصبانی کند و در نهایت مدام بین شما دعوا پیش بیاید. باید یک جا این روند را قطع کنید، قرار نیست شما همسرتان را تربیت کنید. البته در زمان و مکان مناسب می توانید با گفت و گو چنین مسائلی را بررسی و حل کنید.

اگر با خانواه همسرتان مشکل دارید...
این طبیعی است که شما با همه اعضای خانواده همسرتان نتوانید صمیمی باشید اما باید تمام تلاش خود را بکنید تا با افراد درجه اول او به فصل مشترکی برسید و احترام همه ی اعضای خانواده ی او را رعایت کنید. ممکن است همسر شما در برخی اختلافات حق را به شما بدهد اما اگر این شکایت از مادر و خواهرشوهر زیاد تکرار شود ، او خسته شده و رابطه تان خدشه دار می شود. در هر صورت فردی که با رفتارش شما را آزرده مادر اوست پس از دید همسرتان به این قضیه نگاه کنید.

اگر با همسرتان صداقت ندارید...
دروغ از جمله اشتباهات مهلک در زندگی زناشویی است زیرا همانطور که گفته اند :ماه پشت ابر نمی ماند پس به روزی فکر کنید که دروغ تان برملا شود و رابطه تان گرفتار بی اعتمادی گردد. اعتماد زیر بنای ارتباط خوب زن و شوهر است پس سعی کنید با صداقت و راست گویی حتی اگر در آن زمان به ضررتان است، زندگی خود را بر پایه های قوی استوار کنید.

اگر اهل تفریح و لذت مشترک نیستید...
ما با دوستانمان می خندیم ، با اقوام مسافرت می رویم و بسیاری از لحظات خوش را با دیگران تجربه می کنیم ، نیاز داریم برخی تفریحات و لذت ها را برای با همسرمان تجربه کردن،داشته باشیم.خاطرات شیرین دو نفره می تواند در روزهای بحران به داد زندگی مان برسد. پس سعی کنید حساب بانکی لذت مشترک تان را بالا ببرید.





تعداد بازدید 44 ،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 14 آبان 1394 توسط شیدایی

مطالبی که قبل از عاشق شدن باید بدانید

یکی از جذابیت‌هایی که در عشق‌های زودگذر وجود دارد، چهره و ظاهر فرد مقابل است

با بررسی بسیار ساده و گذرا در زندگی بسیاری از زوج‌های جوان که به‌ظاهر روزی عاشق یکدیگر بودند و اینک از هم نفرت دارند، در‌می‌یابیم که آنان مفهوم عشق را اشتباه در ذهن و کالبد وجودشان، تعبیر کرده و بر‌اساس این اشتباه، تصویر رنگی و زیبایی از طرف مقابل در ذهن‌شان ترسیم و زندگی مشترک خود را بدون هیچ پشتوانه‌ی منطقی و عقلی آغاز نموده‌اند.

در اینجا به برخی از مشکل‌های عشق‌های زودگذر و سطحی بیان می شود تا دست‌کم افرادی که گرفتار چنین عشق‌هایی شده‌اند، با بررسی این نکته‌ها، نگاه عمیق‌تر و عاقلانه‌تری به موضوع ازدواج داشته باشند:

چهره‌های تکراری
‌یکی از جذابیت‌هایی که در عشق‌های زودگذر وجود دارد، چهره و ظاهر فرد مقابل است. آنان شیفته‌ی ظاهر هم ‌می‌شوند و با گفتن کلمه‌های عاطفی و عاشقانه، تظاهر به علاقه‌مندی به خصلت‌های ارزشی یکدیگر می‌کنند اما بعد از گذشت مدتی از ازدواج، با فروکش کردن هیجان‌های کاذب‌‌ از درون، به سراغ ارزش‌های فرد مقابل می‌روند چرا‌که در این زمان، چهر‌ه‌ی او دیگر عادی و شاید هم تکراری شده است و اکنون ویژگی‌های درونی و معنوی همسر برایشان مهم و جدی گشته و در صورتی‌که با نظام ارزشیِ مورد قبول آنان سازگار نباشد،‌ شروع به بهانه‌گیری و پرخاشگری می‌کنند و زندگی را تبدیل به جهنمی سوزان و پراضطراب می‌نمایند.


کاهش احساس‌های عاشقانه
زوج‌هایی که با عشقی کاذب و بدون منطق، زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند، به دلیل طغیان بی‌اساس احساس‌‌های‌‌شان در ابراز علاقه در ابتدای آشنایی، پس از ازدواج، به‌طور طبیعی این معاشقه و فوران احساس‌ها، رو به تنزل می‌رود و این در حالی‌ست که انتظارها و توقع‌های گذشته هم‌چنان باقی‌ست و در این شرایط، طرفین احساس‌های خود را با قبل از ازدواج مقایسه کرده و دچار تناقض می‌شوند و چنین برداشت می‌کنند که طرف مقابل، تمام آن‌چه را که در گذشته بیان داشته، دروغ گفته است.

در زندگی منطقی، این نکته قابل توجه است که زوجین هر روز نسبت به یکدیگر عاشق‌تر می‌شوند و حرارت احساس‌ها و عواطف‌شان نسبت به هم بیش‌تر و عاشقانه‌تر می‌شود‌، در صورتی‌که در زندگی غیر‌منطقی، زندگی روز‌به‌روز غیر‌قابل‌ تحمل‌تر می‌شود و زن و شوهر از یکدیگر دورتر می‌شوند.

سوء‌ظن‌های مکرر
از آسیب‌های بسیار جدی عشق‌های زودگذری که منجر به ازدواج می‌شود‌، سوء‌ظن‌های مکرر در زندگی زناشویی ‌می‌باشد. افرادی که به‌راحتی با یک لبخند و یا با یک گفت‌وگوی ساده در یک میهمانی و بدون هیچ پشتوانه‌ی منطقی، دل به هم می‌سپارند،‌ پس از زمانی اندک بعد از ازدواج، دچار تردید می‌شوند که چنین فردی‌که به این راحتی با من بنای دوستی و محبت را گذاشت، ممکن است با فرد دیگری هم چنین بوده باشد و یا در آینده‌ای نزدیک، چنین رابطه‌ای را با دیگری داشته باشد. بنابراین، مدام دچار تردید و بدبینی نسبت به همسر شده و همیشه به دیده‌ی یک متهم به او ‌می‌نگرد و همین سوء‌ظن‌های مکرر، زندگی را آشفته و دچار بحران می‌کند.

‌عدم پشتوانه‌ی خانواده‌
یکی از معضل‌های بیش‌تر زوج‌هایی که با عشق‌های خیابانی، زندگی مشترک‌ خود را آغاز می‌کنند‌، عدم حمایت خانواده‌های‌شان می‌باشد. پدر و مادر که سال‌ها فرزندان را در چتر حمایتی خود قرارداده‌اند و آرزوی یک زندگی خوب را برای فرزندان‌شان داشته‌اند، ناگهان ‌‌با انتخابی از طرف فرزندشان مواجه می‌شوند که شاید به هیچ ‌وجه تناسبی با خانواده‌ی آنان نداشته باشد. بنابراین، تنها با اصرار و پا‌فشاری فرزندشان، تن به رضایت به ‌این ازدواج می‌دهند و گاهی هم هیچ‌و‌قت چنین ازدواجی را حتی به‌ظاهر، تأیید نمی‌کنند.

چنین زوج‌هایی که مورد حمایت مادی و معنوی خانواده قرار‌نمی‌گیرند‌، به‌طور معمول، بعد از زمان کوتاهی از زندگی مشترک، دچار طوفان‌های شدیدی در عرصه‌ی زندگی می‌شوند و چون تکیه‌گاه محکمی ندارند، گاهی بادبان‌های کشتی زندگی‌شان در این بحران‌ها می‌شکند و بازسازی این بادبان شکسته، شاید بسیار سخت و گاهی هم غیر‌ممکن باشد.

سرد شدن آتش عشق
ازدواج‌های بی‌منطقی که بر پایه‌ی تدبیر بنا نشده و زوجین به‌راحتی به یکدیگر دل می‌سپارند و مسیر مشترک یک زندگی را آغاز می‌کنند، بعد از گذشت مدتی، دچار بحران‌های شدید عاطفی، روحی و خانوادگی می‌شوند. آنان تازه به سراغ ارزش‌ها می‌روند و متوجه می‌شوند اصول مهمی در زندگی هست که می‌بایست در طرف مقابل وجود داشته باشد و اکنون همسرشان فاقد آن‌هاست. این‌گونه افراد به‌طور معمول بدون هیچ منطقی، ساز جدایی را سر می‌دهند و به‌راحتی دم از طلاق‌ می‌زنند. آنان که در فاصله‌ای نه چندان دور، به‌راحتی دل به محبوب‌شان دادند، اینک نیز به‌ همان راحتی از او می‌گذرند و عشق خویش را در جایی دیگر جست‌وجو و به‌سادگی، یک زندگی مشترک را نابود می‌کنند.

تفاوت بین عشق‌های زودگذر و عشق واقعی

در کاربرد واژه عشق باید دقت بیشتری شود

چه‌طور باید تفاوت بین عشق‌های زودگذر و عشق واقعی را بفهمیم؟دکتر کاظم‌زاده عطوفی، به این پرسش ها چنین پاسخ می دهد.


عشقی که زود نفرت‌انگیز می‌شود!
نکته‌ای که در روابط انسانی باید به آن دقت داشته باشیم این است که شاید فردی را بی‌نهایت دوست داشته باشیم و به اشتباه اسم عشق هم روی رابطه‌مان بگذاریم، اما مهم این است که ما هم آن فرد را برای خودمان می‌خواهیم و هرقدر برای ما عزیز باشد، اگر طردمان کند یا فرد دیگری را به ما ترجیح دهد، آرزو می‌کنیم همان آدم خیلی‌خیلی عزیز اصلا دیگر در این دنیا نباشد! به همین دلیل کاربرد واژه عشق باید با دقت بیشتری انتخاب شود.

عشق اسطوره‌ای مال کتاب‌هاست!
متاسفانه در ادبیات کلمات مشابه بسیاری به اشتباه جای یکدیگر استفاده می‌شوند و عشق هم از همین گروه است. عشقی به عنوان عشق اسطوره‌ای در ادبیات ما وجود دارد که احتمال وقوعش در دنیای واقعی بسیار کم است. حتی وقتی فردی ادعا می‌کند آنقدر فرد دیگری را می‌خواهد که حاضر است همه را بدهد تا او را به‌دست بیاورد، جدا از واکنش طرف مقابل، جای بحث و بررسی دارد که آیا واقعا چنین چیزی ممکن است یا خیر. در مفاهیم انسانی این نوع رابطه بعید است اما غیرممکن نیست؛ مثلا این عشق بین انسان و خداوند متعال امکان‌پذیر است. ما وقتی به فردی علاقه داریم، دوست داریم تمام توجه او به ما باشد و اگر به دیگری توجه کند، آزرده می‌شویم. تنها خداوند است که ما دوستش داریم و وقتی دیگران مورد توجه خداوند قرار می‌گیرند، ناراحت نمی‌شویم که هیچ، خوشحال هم می‌شویم. این تنها مثالی بود که مشخص شود عشق انسانی با عشق‌های اسطوره‌ای بسیار متفاوت است.

عامل محرکه را بشناسید!
وقتی دو جنس مخالف یکدیگر را در محل کار، خواستگاری و... می‌بینند یا جایی ارتباط اجتماعی برقرار می‌کنند و هر دو احساس نزدیکی زیادی به یکدیگر دارند، این حسشان هر روز بیشتر می‌شود تا اینکه به رابطه نزدیک‌تری تبدیل می‌شود و افراد متوجه می‌شوند به طور اختصاصی به هم احساس وابستگی دارند.
اولین سوالی که افراد باید از خود بپرسند این است علاقه‌ای که حالا نسبت به دیگری دارند و به وابستگی تبدیل شده، از کجا شروع شده؟ یعنی عامل محرکش چیست؟ ظاهر و حالت فیزیکی اوست یا نوع و سبک ارتباطی که با ما برقرار می‌کند، شاید هم دیدگاهش در مسائل اجتماعی توجه‌مان را جلب کرده یا حتی ممکن است موقعیت اقتصادی و اجتماعی فرد و شاید هم ترکیبی از چند عامل برایمان جذاب بوده، پس در اولین مرحله باید صادقانه عامل محرک را مشخص کنیم چراکه ارزش‌گذاری همین عوامل محرک است که نقش کلیدی در ایجاد علاقه و وابستگی ما به دیگری دارد.

پیش‌نیازها را پاس کنید؛ بعدا عاشق شوید!
در جمع، دانشگاه، محل کار... فردی توجه شما را (از نظر ظاهر، مهارت‌ها و...) به خود جلب می‌کند. به همین دلیل یک گرایش ذهنی برای شما ایجاد می‌شود؛ پس دقت بیشتری به فرد می‌کنید، رفتارها، مهارت‌ها، شخصیت و... او را مورد ارزیابی بیشتر قرار می‌دهید و کم‌کم ممکن است به این نتیجه برسید که وقتی کنار او هستید، حال خوبی دارید. بنابراین احساس می‌کنید دوست دارید زمان بیشتری را با این فرد بگذرانید و به این ترتیب به مرحله بعد، یعنی «تمایل» می‌رسید. وقتی این تمایل ایجاد شد، مرحله «وابستگی» پیش می‌آید. یعنی در پی رفت‌و‌آمدهای اجتماعی این احساس به وجود می‌آید و سر ساعت مشخص دوست دارید طرف مقابل را ببینید، با او صحبت کنید، برای هم وقت بیشتری بگذارید و.... و وقتی این اتفاق‌ها نیفتد، احساس کمبود و دلتنگی می‌کنید.


در واقع بعد از وابستگی است که مرحله دلبستگی پیش می‌آید. یعنی نه‌تنها حضور فرد برای شما مهم شده، بلکه عاطفه‌ای هم نسبت به او پیدا کرده‌اید. اگر مرحله دلبستگی تداوم پیدا کند و در موقعیت‌ها و شرایط مختلف تکرار شود، شرایط برای دوست داشتن طرف مقابل مطرح می‌شود پس این فرایند باید در روابط بین دو جنس که می‌خواهند به ازدواج ختم شود، شکل بگیرد. وقتی فرد به قدری طرف مقابل را دوست دارد که حاضر است هر کاری از دستش برمی‌آید انجام دهد تا او خوشحال باشد، آرامش داشته باشد، امکانات متفاوتی برایش فراهم شود و ترجیحش در زمان‌های متفاوت اوست، این «دوست داشتن عمیق»ی است که اسمش را هرچیزی حتی «عشق» می‌توان گذاشت!

«هیجان ناپایدار» یا «عشق زودگذر»
وقتی بعضی افراد می‌گویند در همان اول حس عجیبی نسبت به فلانی داشتم و احساس کردم خیلی دوستش دارم و... این حالت‌ها هیجان‌هایی هستند که عامل محرکه‌اش هیجانی و زودگذر است. چراکه همه هیجان‌ها عمر مشخصی دارند و در بستر زمان حتی ممکن است از بین بروند. پس چیزی به اسم «عشق گذرا» وجود ندارد؛ هیجانی ناپایدار است که بر اساس نیازهای مختلف افراد بروز می‌کند و این نیازها ممکن است زمانی وجود داشته باشند و در موقعیتی دیگر نباشند. پس اگر می‌خواهیم به احساسی عمیق و پایدار برسیم و رابطه‌ای داشته باشیم که منجر به ازدواج پایدار شود، باید فرایند شکل‌گیری احساساتمان را مرور کنیم. اگر در روابط، چنین فرایندی- که در ادامه خواهیم گفت- شکل بگیرد، طبیعی و قابل‌استناد است و می‌تواند حقیقی بودن یک علاقه را مشخص کند.

از عشقتان مراقبت کنید تا زنده بماند!
«عاشق منی؟! پس فقط من باید در اولویت باشم!» اما در روابط سالم انسانی چنین چیزی امکان‌پذیر نیست؛ حتی در دوست‌داشتن‌های فوق‌العاده‌ای که بین یک زوج برقرار است. در یک رابطه سالم، همه‌چیز باید سرجایش باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که افراد باید به خاطر بسپارند این است که هیچ رابطه یک‌طرفه‌ای پایدار نیست و پایدار نخواهد ماند بنابراین وقتی همسرمان عشق و علاقه‌اش را به ما ابراز می‌کند، به هر شکلی از ما مراقبت می‌کند و توجهش را به هر وسیله‌ای به ما نشان می‌دهد، ما هم در این رابطه باید وظایف خود را انجام دهیم و برای پابرجا نگه داشتن این احساس، تلاش کنیم.
پس بعد از گذراندن فرایند لازم و شکل گرفتن احساس عمیق بین زوج، نوبت به «مراقبت» می‌رسد تا رابطه آسیب نبیند. نکته‌ای که بسیار مهم است و خطای زیادی در آن رخ می‌دهد، این است که بسیاری از افراد به شریک زندگی‌شان می‌گویند: «تو همسر منی، «باید» من را دوست داشته باشی!» اما دوست داشتن احساسی است که باید شکل بگیرد و بایدی در کارش نیست. پس اگر اوایل ازدواج احساس دوست داشتن شکل می‌گیرد اما از آن مراقبت نمی‌شود و از بین می‌رود، نیاز به بازسازی وجود دارد اما بایدی در کار نیست.





تعداد بازدید 43 ،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 14 آبان 1394 توسط شیدایی

تبادل لینک سه طرفه
سایت تبادل لینک خودکار
تبادل لینک هوشمند
دانلود آهنگ
خرید آنلاین
شیدایی
بزرگ ترین سایت همسریابی
همسریابی موقت
صیغه
سایت همسریابی دوهمدم
سایت همسریابی توران
بهترين همسر
سایت شیدایی
سایت همسریابی طوبی
سارا
دو همدل
بهترین سایت همسر یابی
سايت همسريابي رايگان
لاوایران
سایت همسریابی دوآشنا
سایت دوباور
سایت اینترنتی صیغه
سایت همسان گزینی
سایت تبادل لینک اتوماتیک
سایت همسریابی مونس یاب
سایت همسریابی استان بوشـهر
سایت همسریابی استان خراسان جنوبي
همسریابی استان خوزستان
همسریابی كرمانشاه
سایت همسریابی استان گيـلان
استان مازندران
سایت همسریابی اسكو
سایت همسریابی شهرستان ورزقان
همسریابی شهرستان پلدشت
سایت همسریابی شهر كوثر
همسریابی شهرستان نجف آباد
سایت همسریابی شهرستان سميرم
همسریابی شهر ايلام
شهرستان شيروان وچرداول
همسریابی شهرستان دشتي
سایت همسریابی شهر دير
همسریابی شهرستان پاكدشت
سایت همسریابی شهر شهريار
شهر جوين
سایت همسریابی بيرجند
سایت همسریابی شهرستان بهبهان
همسریابی رامشير
سایت همسریابی شهرستان انديكا
سایت همسریابی خدابنده
شهرستان ايرانشهر
همسریابی شهرستان خرم بيد
سایت همسریابی شهرستان فسا
همسریابی شهر مهر
سایت همسریابی بردسير
سایت همسریابی اسلام آباد غرب
سایت همسریابی شهر كلاله
سایت همسریابی شهر گنبد كاووس
سایت همسریابی شهرستان پلدختر
همسریابی شهرستان دوره
سایت همسریابی شهر فريدونكنار
سایت همسریابی شهر نور




تعداد بازدید 43 ،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 14 آبان 1394 توسط شیدایی
لوگوی دوستان
لینک دوستان
تمامی حقوق این وبلاگ برای سایت همسر یابی شیدایی محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.